Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

IT

IT-organisationer

Enligt gällande delegationsordning är det respektive fakultet som ansvarar för sin egen IT. Det finns därför flera olika självständiga IT-organisationer/IT-avdelningar vid LU som alla stödjer sin del av LU. Samtidigt har en del institutioner och forskargrupper en eller flera IT-personer anställda. 
Nedan finns kontaktvägar till de större IT-organisationerna:

På EHL ansvarar Sektionen IT för IT-supporten.

Felanmälningar, beställningar eller frågor går via LU Servicedesk. Det finns tre kontaktvägar till LU Servicedesk:

  • Telefon: 046 - 222 90 00, vardagar 08.00 - 17.00
  • Email: servicedesk [at] lu [dot] se (servicedesk[at]lu[dot]se) 
  • Ärendeportal: https://support.lu.se 
    I ärendeportalen hittar du förutom aktuell information och driftinfo även supportguider. Här skapar du supportärenden och hanterar dina öppna eller stängda ärenden.

På HT ansvarar HT's IT-enhet för stöd och support. 

Läs mer här:

På Juridicum ansvarar Avdelningen för IT och Infrastruktur för IT-supporten.
Har du frågor eller behöver hjälp vänder du dig till support [at] jur [dot] lu [dot] se (support[at]jur[dot]lu[dot]se) 

Läs mer här:

 

På LTH ansvarar Fastighet och IT för IT-supporten.

Felanmälningar, beställningar eller frågor går via LU Servicedesk. Det finns tre kontaktvägar till LU Servicedesk:

  • Telefon: 046 - 222 90 00, vardagar 08.00 - 17.00
  • Email: servicedesk [at] lu [dot] se (servicedesk[at]lu[dot]se) 
  • Ärendeportal: https://support.lu.se 
    I ärendeportalen hittar du förutom aktuell information och driftinfo även supportguider. Här skapar du supportärenden och hanterar dina öppna eller stängda ärenden.

Med IT är en del av Bibliotek och IKT-enheten. De tillhandahåller effektiva IT-tjänster och ger verksamhetsnära IT-support på Medicinska fakulteten.

Läs mer och skapa ett supportärende:

På Samhällsvetenskapliga Fakulteten ansvarar Sektionen IT för IT-supporten.

Felanmälningar, beställningar eller frågor går via LU Servicedesk. Det finns tre kontaktvägar till LU Servicedesk:

  • Telefon: 046 - 222 90 00, vardagar 08.00 - 17.00
  • Email: servicedesk [at] lu [dot] se (servicedesk[at]lu[dot]se) 
  • Ärendeportal: https://support.lu.se 
    I ärendeportalen hittar du förutom aktuell information och driftinfo även supportguider. Här skapar du supportärenden och hanterar dina öppna eller stängda ärenden.

På Campus Helsingborg ansvarar Sektionen IT för IT-supporten.

Felanmälningar, beställningar eller frågor går via LU Servicedesk. Det finns tre kontaktvägar till LU Servicedesk:

  • Telefon: 046 - 222 90 00, vardagar 08.00 - 17.00
  • Email: servicedesk [at] lu [dot] se (servicedesk[at]lu[dot]se) 
  • Ärendeportal: https://support.lu.se 
    I ärendeportalen hittar du förutom aktuell information och driftinfo även supportguider. Här skapar du supportärenden och hanterar dina öppna eller stängda ärenden.

På Gemensamma förvaltningen ansvarar Sektionen IT för IT-supporten.

Felanmälningar, beställningar eller frågor går via LU Servicedesk. Det finns tre kontaktvägar till LU Servicedesk:

  • Telefon: 046 - 222 90 00, vardagar 08.00 - 17.00
  • Email: servicedesk [at] lu [dot] se (servicedesk[at]lu[dot]se) 
  • Ärendeportal: https://support.lu.se 
    I ärendeportalen hittar du förutom aktuell information och driftinfo även supportguider. Här skapar du supportärenden och hanterar dina öppna eller stängda ärenden.

På Universitetsbiblioteket ansvarar Sektionen IT för IT-supporten.

Felanmälningar, beställningar eller frågor går via LU Servicedesk. Det finns tre kontaktvägar till LU Servicedesk:

  • Telefon: 046 - 222 90 00, vardagar 08.00 - 17.00
  • Email: servicedesk [at] lu [dot] se (servicedesk[at]lu[dot]se) 
  • Ärendeportal: https://support.lu.se 
    I ärendeportalen hittar du förutom aktuell information och driftinfo även supportguider. Här skapar du supportärenden och hanterar dina öppna eller stängda ärenden.