IT
IT-organisationer
Enligt gällande delegationsordning är det respektive fakultet som ansvarar för sin egen IT. Det finns därför flera olika självständiga IT-organisationer/IT-avdelningar vid LU som alla stödjer sin del av LU. Samtidigt har en del institutioner och forskargrupper en eller flera IT-personer anställda.
Nedan finns kontaktvägar till de större IT-organisationerna:
På EHL ansvarar Sektionen IT för IT-supporten.
Felanmälningar, beställningar eller frågor går via LU Servicedesk. Det finns tre kontaktvägar till LU Servicedesk:
- Telefon: 046 - 222 90 00, vardagar 08.00 - 17.00
- Email: servicedesk [at] lu [dot] se (servicedesk[at]lu[dot]se)
- Ärendeportal: https://support.lu.se
I ärendeportalen hittar du förutom aktuell information och driftinfo även supportguider. Här skapar du supportärenden och hanterar dina öppna eller stängda ärenden.
På HT ansvarar HT's IT-enhet för stöd och support.
På Juridicum ansvarar Avdelningen för IT och Infrastruktur för IT-supporten.
Har du frågor eller behöver hjälp vänder du dig till support [at] jur [dot] lu [dot] se (support[at]jur[dot]lu[dot]se)
På LTH ansvarar Fastighet och IT för IT-supporten.
Felanmälningar, beställningar eller frågor går via LU Servicedesk. Det finns tre kontaktvägar till LU Servicedesk:
- Telefon: 046 - 222 90 00, vardagar 08.00 - 17.00
- Email: servicedesk [at] lu [dot] se (servicedesk[at]lu[dot]se)
- Ärendeportal: https://support.lu.se
I ärendeportalen hittar du förutom aktuell information och driftinfo även supportguider. Här skapar du supportärenden och hanterar dina öppna eller stängda ärenden.
Med IT är en del av Bibliotek och IKT-enheten. De tillhandahåller effektiva IT-tjänster och ger verksamhetsnära IT-support på Medicinska fakulteten.
På Samhällsvetenskapliga Fakulteten ansvarar Sektionen IT för IT-supporten.
Felanmälningar, beställningar eller frågor går via LU Servicedesk. Det finns tre kontaktvägar till LU Servicedesk:
- Telefon: 046 - 222 90 00, vardagar 08.00 - 17.00
- Email: servicedesk [at] lu [dot] se (servicedesk[at]lu[dot]se)
- Ärendeportal: https://support.lu.se
I ärendeportalen hittar du förutom aktuell information och driftinfo även supportguider. Här skapar du supportärenden och hanterar dina öppna eller stängda ärenden.
På Campus Helsingborg ansvarar Sektionen IT för IT-supporten.
Felanmälningar, beställningar eller frågor går via LU Servicedesk. Det finns tre kontaktvägar till LU Servicedesk:
- Telefon: 046 - 222 90 00, vardagar 08.00 - 17.00
- Email: servicedesk [at] lu [dot] se (servicedesk[at]lu[dot]se)
- Ärendeportal: https://support.lu.se
I ärendeportalen hittar du förutom aktuell information och driftinfo även supportguider. Här skapar du supportärenden och hanterar dina öppna eller stängda ärenden.
På Gemensamma förvaltningen ansvarar Sektionen IT för IT-supporten.
Felanmälningar, beställningar eller frågor går via LU Servicedesk. Det finns tre kontaktvägar till LU Servicedesk:
- Telefon: 046 - 222 90 00, vardagar 08.00 - 17.00
- Email: servicedesk [at] lu [dot] se (servicedesk[at]lu[dot]se)
- Ärendeportal: https://support.lu.se
I ärendeportalen hittar du förutom aktuell information och driftinfo även supportguider. Här skapar du supportärenden och hanterar dina öppna eller stängda ärenden.
På Universitetsbiblioteket ansvarar Sektionen IT för IT-supporten.
Felanmälningar, beställningar eller frågor går via LU Servicedesk. Det finns tre kontaktvägar till LU Servicedesk:
- Telefon: 046 - 222 90 00, vardagar 08.00 - 17.00
- Email: servicedesk [at] lu [dot] se (servicedesk[at]lu[dot]se)
- Ärendeportal: https://support.lu.se
I ärendeportalen hittar du förutom aktuell information och driftinfo även supportguider. Här skapar du supportärenden och hanterar dina öppna eller stängda ärenden.
Driftinfo IT
Se aktuella och planerade driftstörningar för universitetets IT-system
IT-medarbetare på LU
Här finner du som är IT-medarbetare på Lunds universitet mer information: