Meny

Javascript verkar inte påslaget? - Vissa delar av Lunds universitets webbplats fungerar inte optimalt utan javascript, kontrollera din webbläsares inställningar.
Du är här

Kvalitetsstyrning

LDC arbetar med kvalitetsstyrning enligt ITIL av de olika leveransprocesserna, t.ex. hantering av fel, återkommande problem, ändringar och införande av nya system. Kvalitetssäkringen syftar till att kunden alltid skall få den service som uppfyller överenskomna krav och förväntningar.

En viktig del av kvalitetssäkringen är bra systemstöd för de väsentliga processerna. LDC har infört ett Service Management system, ServiceNow, som bl a innebär att avtalade villkor i såsom t.ex. tillgänglighet och svarstider, mäts och följs upp.

För oss är kvalitet inte endast en tekniskt bra service utan också ett trevligt bemötande och hjälpsamt sätt.

ITIL = IT Infrastructure Library. Sedan slutet av 2005 är ITIL också en ISO standard (ISO 20000).

De av LDC modifierade ITIL-processerna för Service Management finns beskrivna i nedanstående modell.
Processerna utgår från en övergripande förenklad sambandsgraf i nedanstående bild men bryts ner i detalj för respektive process i den interaktiva processkartan där varje objekt innehåller tilläggsinformation och/eller nedbrytning till underliggande process.

Klicka på nedanstående bild för att komma till LDC's ITIL-processmodell.

Ldc ITIL-process

 

Sidansvarig:

Relaterad information

Kontakt

LU Servicedesk
Tel. 046-222 90 00
Servicedesk [at] lu [dot] se

Öppettider
måndag-fredag, kl 8-17

 

De av LDC modifierade ITIL-processerna för Service Management finns beskrivna i nedanstående modell.

LDC ITIL-processer

LDC
Margaretavägen 1 A
222 40 Lund
Telefon: 046-222 13 00

Fakturaadress: Box 188, 221 00 LUND
Organisationsnummer: 202100-3211