Javascript är avstängt eller blockerat i din webbläsare. Detta kan leda till att vissa delar av vår webbplats inte fungerar som de ska. Sätt på javascript för optimal funktionalitet och utseende.

Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Värdegrund

LDC:s värdegrund skall genomsyra allt arbete och alla kontakter med LDC. Värdegrunden har utarbetats gemensamt av alla LDC:s medarbetare under 2013 och vi arbetar aktivt för att säkerställa att vi tillämpar den i alla relationer med kunder, leverantörer och mellan medarbetare. Värdegrunden består kortfattat av nedanstående tre områden:

Engagemang

  • Vi sätter oss in i kundens/arbetskamratens behov och situation för att prioritera och fatta beslut
  • Vi hjälper varandra över avdelnings- och teamgränser samt andra IT-organisationer inom LU
  • Vi arbetar proaktivt
  • Jag ringer/träffar kunden/arbetskamraten när jag känner att mail/ärende kan feltolkas
  • Jag ser möjligheter i stället för problem


Kvalitet

  • Vi arbetar med tydlig ansvarsfördelning (rätt roll gör rätt sak) som vi följer, utvärderar och utvecklar
  • Jag ser leveransen från LDC som en helhet oavsett vem eller vilka som medverkat
  • Vi följer internt upp vårt arbete/leverans och utvärderar
  • Jag behandlar leveranser till medarbetare på samma villkor som till extern kund
  • Vi respekterar, följer och utvecklar våra arbetsprocesser, rutiner och regler


Ansvar

  • Jag tar ett personligt ansvar för utveckling av min personliga tjänst/roll
  • Jag håller vad jag lovar som t.ex. leveranstider och mötestider
  • Jag ser till att avsluta påbörjat arbete/uppdrag
  • Jag säger till när jag kan ta på mig mer och när jag har för mycket arbete
  • Jag tar ansvar för att inget ”faller mellan stolarna” och lämnar aktivt över ärenden
  • Jag hjälper kunden att identifiera sina behov så att vi erbjuder rätt tjänst

 

Kontakt

LU Servicedesk
Tel. 046-222 90 00
Servicedesk [at] lu [dot] se

Öppettider
måndag-fredag, kl 8-17