Värdegrund
LDC:s värdegrund skall genomsyra allt arbete och alla kontakter med LDC. Värdegrunden har utarbetats gemensamt av alla LDC:s medarbetare under 2013 och vi arbetar aktivt för att säkerställa att vi tillämpar den i alla relationer med kunder, leverantörer och mellan medarbetare. Värdegrunden består kortfattat av nedanstående tre områden:
Engagemang
- Vi sätter oss in i kundens/arbetskamratens behov och situation för att prioritera och fatta beslut
- Vi hjälper varandra över avdelnings- och teamgränser samt andra IT-organisationer inom LU
- Vi arbetar proaktivt
- Jag ringer/träffar kunden/arbetskamraten när jag känner att mail/ärende kan feltolkas
- Jag ser möjligheter i stället för problem
Kvalitet
- Vi arbetar med tydlig ansvarsfördelning (rätt roll gör rätt sak) som vi följer, utvärderar och utvecklar
- Jag ser leveransen från LDC som en helhet oavsett vem eller vilka som medverkat
- Vi följer internt upp vårt arbete/leverans och utvärderar
- Jag behandlar leveranser till medarbetare på samma villkor som till extern kund
- Vi respekterar, följer och utvecklar våra arbetsprocesser, rutiner och regler
Ansvar
- Jag tar ett personligt ansvar för utveckling av min personliga tjänst/roll
- Jag håller vad jag lovar som t.ex. leveranstider och mötestider
- Jag ser till att avsluta påbörjat arbete/uppdrag
- Jag säger till när jag kan ta på mig mer och när jag har för mycket arbete
- Jag tar ansvar för att inget ”faller mellan stolarna” och lämnar aktivt över ärenden
- Jag hjälper kunden att identifiera sina behov så att vi erbjuder rätt tjänst
Kontakt
LU Servicedesk
Tel. 046-222 90 00
Servicedesk [at] lu [dot] se
Öppettider
måndag-fredag, kl 8-17