Meny

Javascript verkar inte påslaget? - Vissa delar av Lunds universitets webbplats fungerar inte optimalt utan javascript, kontrollera din webbläsares inställningar.
Du är här

Villkor för LU Desktop

  • LU Desktop ger kunden tillgång till en IT-arbetsplats som inte är bunden till någon specifik IT-utrustning.
  • LU Desktop kräver en kontinuerlig anslutning till internet för att fungera.
  • LU Desktop kan användas på IT-utrustning med Windows, Mac, Linux, IOS och Android. Mindre skillnader och begränsningar i funktionalitet kan finnas på olika operativsystem.
  • LU Desktop innehåller ett standardutbud av program. Program utöver standardutbudet kan beställas som tillägg mot extra kostnad. Licenser hanteras inom LU Desktop.
  • LU Desktop innehåller en central lagring av dokument och annat sparat material, som säkerhetskopieras och skyddas i övrigt mot förluster.
  • Support på LU Desktop hanteras av LU ServiceDesk.
  • All support sker på distans.
  • I LU Desktop ingår inte någon teknisk utrustning, inte heller någon support på användarens utrustning.
  • Abonnemang på LU Desktop betalas månadsvis. Beställning och avbeställning på LU Desktop görs till LU ServiceDesk. Uppsägningstiden på LU Desktop är en månad.
  • Priset för LU Desktop enligt ovan är för närvarande (april 2013) 190 kronor per månad.
Sidansvarig:

Relaterad information

Kontakt

LU Servicedesk
Tel. 046-222 90 00
Servicedesk [at] lu [dot] se

Öppettider
måndag-fredag, kl 8-17

 

De av LDC modifierade ITIL-processerna för Service Management finns beskrivna i nedanstående modell.

LDC ITIL-processer

LDC
Margaretavägen 1 A
222 40 Lund
Telefon: 046-222 13 00

Fakturaadress: Box 188, 221 00 LUND
Organisationsnummer: 202100-3211