Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Felanmälan

Om du har problem eller frågor gällande telefoni, kontakta LU Servicedesk.

Innan du felanmäler:

Har du testat att starta om mobiltelefonen?
Har du testat att sätta in SIM-kortet i en annan mobiltelefon?

Har du verifierat att mobil anknytning är aktiverad?
Man kan från mobilen tillfälligt koppla in/ur tjänsten mobil anknytning med följande koder:

Aktivera mobil anknytning, ring 92143
Avaktivera mobil anknytning, ring 92243

Felanmälan av mobil anknytning, var beredd att uppge:

Anknytningsnummer
Mobilnummer
Kontaktperson och telefonnummer
A-nummer (uppringande nummer)
B-nummer (mottagande nummer)

Datum
Tid
Adress (inomhus/utomhus, byggnad, våning)
Felbeskrivning (t.ex. A hör inte mig men jag hör A, eller samtalskvalitén är dålig och ljudet hackar)
 

Felanmälan av fast anknytning, var beredd att uppge:

Anknytningsnummer
Telefonmodell -  t ex Avaya 9611, 9630 eller 4610
Uttag, t ex DD01 21C 15/16
Adress/Byggnad
Kontaktperson och telefonnummer
Problembeskrivning

Har du testat att dra ut och sätta i sladden igen för att starta om apparaten?
Fungerar andra telefoner/datorer i närheten?
Står det något i displayen? I så fall vad?
Fungerar telefonen i annat uttag?


Felanmälan av mobiltelefon (ej abonnemang)

Vid felanmälan av mobiltelefon, kontakta leverantören för inköpet (Telia, Tele2 eller Techstep Sweden AB).

Innan du skickar in din iPhone/iPad för någon form av reparation/service så är det av yttersta vikt att funktionen "Hitta min iPhone" avaktiveras. Om "Hitta min iPhone" är aktiv så är det omöjligt för serviceverkstaden att registrera enheten i Apples servicesystem och service kan inte utföras. Denna funktion är utvecklad för att förhindra spridningen/användandet av stulna iPhone/iPad.
 

Kontakt

LU Servicedesk
Tel. 046-222 90 00
Servicedesk [at] lu [dot] se

Öppettider
måndag-fredag, kl 8-17