Javascript är avstängt eller blockerat i din webbläsare. Detta kan leda till att vissa delar av vår webbplats inte fungerar som de ska. Sätt på javascript för optimal funktionalitet och utseende.

Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Felanmälan

Om du har problem eller frågor gällande telefoni, kontakta LU ServiceDesk.

Felanmälan av fast anknytning, var beredd att uppge:

  • Anknytningsnummer
  • Telefonmodell -  t ex Avaya 9611, 9630 eller 4610
  • SN-nr - se klisterlapp på undersidan av telefonen
  • Uttagsbetäckning, t ex DD01 21C 15/16
  • Adress
  • Kontaktperson och telefonnummer
  • Problembeskrivning

Har du testat att dra ut och sätta i sladden igen för att starta om apparaten?

Fungerar andra telefoner/datorer i närheten?

Står det något i displayen? I så fall vad?

Vilket uttag sitter telefonen kopplad i?

Fungerar telefonen i annat uttag?

 

Felanmälan av mobil anknytning, var beredd att uppge:

  • Anknytningsnummer
  • Mobilnummer
  • Kontaktperson och telefonnummer
  • Problembeskrivning

Har du testat att starta om mobiltelefonen?

Har du testat att sätta in SIM-kortet i en annan mobiltelefon?

Har du verifierat att mobil anknytning är aktiverad?
Man kan från mobilen tillfälligt koppla in/ur tjänsten mobil anknytning med följande koder:

  • Aktivera mobil anknytning, ring upp 92143
  • Avaktivera mobil anknytning, ring upp 92243

Felanmälan av mobiltelefon (ej abonnemang)

Vid felanmälan av mobiltelefon, kontakta leverantören för inköpet (Telia, TDC eller BKE Telecom).

OBS! Innan du skickar in din iPhone/iPad för någon form av reparation/service så är det av yttersta vikt att funktionen "Hitta min iPhone" avaktiveras. Om "Hitta min iPhone" är aktiv så är det omöjligt för serviceverkstaden att registrera enheten i Apples servicesystem och service kan inte utföras. Denna funktion är utvecklad för att förhindra spridningen/användandet av stulna iPhone/iPad.
Gäller alla produkter från iPhone 4 och framåt samt iPad2 och framåt, under förutsättning att man har iOS 7 eller senare.

 

Kontakt

LU Servicedesk
Tel. 046-222 90 00
Servicedesk [at] lu [dot] se

Öppettider
måndag-fredag, kl 8-17