Meny

Javascript verkar inte påslaget? - Vissa delar av Lunds universitets webbplats fungerar inte optimalt utan javascript, kontrollera din webbläsares inställningar.
Du är här

Felanmälan och handhavandefrågor

Om du har problem eller frågor gällande telefoni, kontakta LU ServiceDesk.

Felanmälan av fast anknytning, var beredd att uppge:

  • Anknytningsnummer
  • Apparattyp - se Produkter vänsterspalten
  • SN-nr - se klisterlapp på undersidan av telefonen
  • Uttagsbetäckning, t ex DD01 21C 15/16
  • Adress
  • Kontaktperson och telefonnummer
  • Problembeskrivning

Har du testat att dra ut och sätta i sladden igen för att starta om apparaten?

Fungerar andra telefoner/datorer i närheten?

Står det något i displayen? I så fall vad?

Vilket uttag sitter telefonen kopplad i?

Fungerar telefonen i annat uttag?

 

Felanmälan av OE Multi, var beredd att uppge:

  • Anknytningsnummer
  • Mobilnummer
  • Kontaktperson och telefonnummer
  • Problembeskrivning

Har du testat att starta om mobiltelefonen?

Har du testat att sätta in SIM-kortet i en annan mobiltelefon?

Har du verifierat att mobil anknytning är aktiverad?
Man kan från mobilen tillfälligt koppla in/ur tjänsten mobil anknytning med följande koder:

  • Aktivera mobil anknytning, ring upp 92143
  • Avaktivera mobil anknytning, ring upp 92243

Felanmälan av mobiltelefon (ej abonnemang)

Vid felanmälan av mobiltelefon, kontakta leverantören för inköpet (Telia, TDC eller BKE Telecom).

OBS! Innan du skickar in din iPhone/iPad för någon form av reparation/service så är det av yttersta vikt att funktionen "Hitta min iPhone" avaktiveras. Om "Hitta min iPhone" är aktiv så är det omöjligt för serviceverkstaden att registrera enheten i Apples servicesystem och service kan inte utföras. Denna funktion är utvecklad för att förhindra spridningen/användandet av stulna iPhone/iPad.
Gäller alla produkter från iPhone 4 och framåt samt iPad2 och framåt, under förutsättning att man har iOS 7 eller senare.

Felanmälan av separat mobilabonnemang och mobilt bredband

Kontakta Telia Support, telefonnummer 90400

Sidansvarig:

Relaterad information

Kontakt

LU Servicedesk
Tel. 046-222 90 00
Servicedesk [at] lu [dot] se

Öppettider
måndag-fredag, kl 8-17

 

De av LDC modifierade ITIL-processerna för Service Management finns beskrivna i nedanstående modell.

LDC ITIL-processer

LDC
Margaretavägen 1 A
222 40 Lund
Telefon: 046-222 13 00

Fakturaadress: Box 188, 221 00 LUND
Organisationsnummer: 202100-3211