Meny

Javascript verkar inte påslaget? - Vissa delar av Lunds universitets webbplats fungerar inte optimalt utan javascript, kontrollera din webbläsares inställningar.
Du är här

LU ServiceDesk

Välkommen till LU ServiceDesk!

Vår support och rådgivning är till för alla anställda inom LU. Hos oss finns det alltid någon som svarar om du behöver hjälp under kontorstid och vi är din väg in till våra kunniga och engagerade tekniker.

Det kan vara alltifrån enklare frågeställningar, vägledning och beställningar till mer komplexa frågor och problem. Vi har en hög tillgänglighet genom flera inrapporteringsvägar, telefon, e-post och ärendeportal på webben.

Är ditt ärende akut rekommenderar vi att du ringer in din felanmälan.

Bra att tänka på innan du felanmäler;

  • Starta om din dator för att se om problemet kvarstår.
  • Vid problem med LU-gemensamma system kontrollera först på Driftinfo om vi publicerat något som besvarar din fråga.
  • Kanske kan någon av våra supportguider hjälpa dig att lösa problemet?
  • För information om felanmälan av fast- och mobiltelefoni, klicka här

Tips vid felanmälning för att vi snabbare skall kunna hjälpa dig.

  • Uppge alltid ditt Lucat-ID när du felanmäler.
  • Försök att beskriva problemet så utförligt du kan och dina eventuella försök att lösa det.
  • Rör problemet enbart dig eller fler på din avdelning?
  • Gäller problemet din dator, vänligen uppge datornamn (om du har EGA) eller datorns IP-adress.

Klicka här för att se din dators IP-adress

 

Sidansvarig:

Relaterad information

Kontakt

LU ServiceDesk
Tel. 046-222 90 00
ServiceDesk [at] lu [dot] se

Öppettider
måndag-fredag, kl 8-17
 

Information i pdf-format

Tjänstebeskrivning

LDC
Margaretavägen 1 A
222 40 Lund
Telefon: 046-222 13 00

Fakturaadress: Box 188, 221 00 LUND
Organisationsnummer: 202100-3211