Meny

Javascript verkar inte påslaget? - Vissa delar av Lunds universitets webbplats fungerar inte optimalt utan javascript, kontrollera din webbläsares inställningar.
Du är här

Ärendeportalen

Detta är en extra funktion i vårt ärendehanteringssystem.

För att logga in rekommenderar vi att man använder Internet Explorer eller Firefox.

Inloggning mot domänen görs med uw\Lucat-ID och Lucatlösenord (gäller ej EGA). För att logga in i ServiceNow skriver man in Lucat-ID och Lucatlösenord.

Du kan:

  • Skapa nya ärenden
  • Följa dina aktiva ärenden
  • Lägga kommentarer på aktiva ärenden
  • Bifoga bilagor på aktiva ärenden
  • Se historik på gamla ärenden
  • Återöppna avslutade men ej stängda incidenter
  • Göra beställningar av publicerade tjänster och produkter
  • Ändra ditt Lucatlösenord
  • Komma till sidan med driftinformation och guider

Under ”Report” ser du två sorters ärendetyper.

  • Incident, ärende som är klassificerat som en störning, t ex att telefonen har slutat fungera eller att du inte kommer ut på nätet.
  • Request, ärende som är klassificerat som en fråga eller synpunkt på en IT-tjänst, och beställningar som du står som beställare på.

För att skapa ett nytt ärende, klicka på fliken Report (till vänster om ”My active incidents”). Skriv in eventuell annan person som ärendet gäller för, felbeskrivning, frågor eller andra önskemål. När du är klar, klicka på Submit.

Du kan själv bidra till ditt ärendes handläggning genom att tydligt och utförligt beskriva vad ditt ärende handlar om.

Om du gör förändringar i ett pågående ärende (”My active incidents” eller ”My active requests”), så får den tekniker som har hand om ditt ärende ett meddelande om ändringen.

Du kan ändra kontaktperson samt lägga till kommentarer och bilagor. Du kan även följa status på ditt ärende och läsa teknikerns kommentarer.

För en avslutad incident kan du dessutom använda funktionen ”Reopen Incident” om du inte är nöjd med lösningen, och vill återaktivera din incident. Detta måste dock göras inom 7 dagar.

Vid frågor ring till LU ServiceDesk på ank. 29 000.

Sidansvarig:

Relaterad information

Kontakt

LU ServiceDesk
Tel. 046-222 90 00
ServiceDesk [at] lu.se

Öppettider
måndag-fredag, kl 8-17
 

Ärendeportalen

Klicka här för att logga in

LDC
Margaretavägen 1 A
222 40 Lund
Telefon: 046-222 13 00

Fakturaadress: Box 188, 221 00 LUND
Organisationsnummer: 202100-3211