Välkommen till LU ServiceDesk!

Vår support och rådgivning är till för alla anställda inom LU. Hos oss finns det alltid någon som svarar om du behöver hjälp under kontorstid och vi är din väg in till våra kunniga och engagerade tekniker.

Det kan vara alltifrån enklare frågeställningar, vägledning och beställningar till mer komplexa frågor och problem. Vi har en hög tillgänglighet genom flera inrapporteringsvägar, telefon, e-post och ärendeportal på webben.

Är ditt ärende akut rekommenderar
vi att du ringer in din felanmälan.


Bra att tänka på innan du felanmäler;

  • Starta om din dator för att se om problemet kvarstår.
  • Vid problem med LU-gemensamma system kontrollera först på Driftinfo om vi publicerat något som besvarar din fråga.
  • Kanske kan någon av våra supportguider hjälpa dig att lösa problemet?
  • För information om felanmälan av fast- och mobiltelefoni, klicka här

LU Support, supportguider och driftinfo

Tips vid felanmälning för att vi snabbare
skall kunna hjälpa dig.

  • Uppge alltid ditt Lucat-ID när du felanmäler.
  • Försök att beskriva problemet så utförligt du kan och dina eventuella försök att lösa det.
  • Rör problemet enbart dig eller fler på din avdelning?
  • Gäller problemet din dator, vänligen uppge datornamn (om du har EGA) eller datorns IP-adress.

Klicka här för att se din dators IP-adress


Tillbaka

Webbansvarig: webbansvarig@ldc.lu.se 
Ansvarig utgivare: Johan Johansson 

Uppdaterad: 2013-06-19

Kontaktinformation

LU ServiceDesk
Tel 046-222 90 00
ServiceDesk@lu.se

Öppettider
måndag-fredag, kl 8-17

Symbolbild för Servicedesk
LU Support

Gå in på LU Support för snabb hjälp till självhjälp!

Där hittar du också den senaste driftinformationen. Från planerat underhåll till plötsliga störningar.

LU Support 

Produktblad

Lunds universitet Box 117, 221 00 Lund. Telefon: 046-222 00 00