Javascript är avstängt eller blockerat i din webbläsare. Detta kan leda till att vissa delar av vår webbplats inte fungerar som de ska. Sätt på javascript för optimal funktionalitet och utseende.

Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

LU Servicedesk

Välkommen till LU Servicedesk!
Vår support och rådgivning är till för alla anställda och studenter inom LU. Hos oss finns det alltid någon som svarar om du behöver hjälp med IT-relaterade frågor under kontorstid. Det kan handla om alltifrån enklare frågeställningar, vägledning och beställningar till mer komplexa frågor och problem. Vi har en hög tillgänglighet genom flera inrapporteringsvägar, telefon, e-post och ärendeportal på webben.

Är ditt ärende akut rekommenderar vi att du ringer in din felanmälan.

Bra att tänka på innan du felanmäler:

  • Starta om din dator för att se om problemet kvarstår.
  • Vid problem med LU-gemensamma system kontrollera först på Driftinfo om vi publicerat något som besvarar din fråga.
  • Kanske kan någon av våra supportguider hjälpa dig att lösa problemet?
  • För information om felanmälan av fast- och mobiltelefoni, klicka här

Tips vid felanmälan för att vi snabbare skall kunna hjälpa dig:

  • Vid felanmälan uppge alltid användaridentitet (f.d. Lucat-ID eller Student-ID).
  • Försök att beskriva problemet så utförligt du kan och dina eventuella försök att lösa det.
  • Rör problemet enbart dig eller är flera på din avdelning drabbade?
  • Gäller problemet din dator, vänligen uppge datornamn (om du har EGA) eller datorns IP-adress.

Klicka här för att se din dators IP-adress

 

Relaterad information

Kontakt

LU Servicedesk
Tel. 046-222 90 00
servicedesk [at] lu [dot] se

Öppettider
måndag-fredag, kl 8-17

 

De av LDC modifierade ITIL-processerna för Service Management finns beskrivna i nedanstående modell.

LDC ITIL-processer