Javascript är avstängt eller blockerat i din webbläsare. Detta kan leda till att vissa delar av vår webbplats inte fungerar som de ska. Sätt på javascript för optimal funktionalitet och utseende.

Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Abonnemang

Beställa mobilabonnemang & mobilt bredband

Beställningar som avser mobilabonnemang och mobilt bredband

 

Maila din beställning till Servicedesk [at] lu [dot] se
Följande uppgifter ska finnas med i beställningen:
Namn på användare av abonnemanget, kostnadsställe, kontering, institution/avdelning, postadress eller hämtställe dit SIM-kort ska skickas och önskad surfmängd (3, 10, 20, 50 eller 100 GB). Önskas eSIM kan du ange det i din beställning. Kontrollera att din enhet har stöd för eSIM.

LU rekommenderar abonnemangsformen mobil anknytning, ange vilken anknytning som finns eller om det behövs installation av ny anknytning .


För nybeställning eller förändring av tilläggstjänster, ändring av referenser, sim-kortsbyte mm för mobilabonnemang och mobila bredband skicka ett mail med dina uppgifter, abonnemangsnummer och önskad förändring till Servicedesk [at] lu [dot] se


För beställning av mobilt bredband skicka ett mail till Servicedesk [at] lu [dot] se  med önskad surfmängd på bredband (10, 50 eller 100 GB) namn på användare, kostnadsställe, kontering, institution/avdelning och adress eller hämtställe dit SIM-kort ska skickas. Önskas eSIM kan du ange det i din beställning. Kontrollera att din enhet har stöd för eSIM.


För beställning av extrasim skicka ett mail till servicedesk [at] lu [dot] se med det mobilnummer som extrasim ska kopplas till och institution/avdelning med adress eller hämtställe dit SIM-kort ska skickas. Önskas eSIM kan du ange det i din beställning. Kontrollera att din enhet har stöd för eSIM.


För annullering av mobilabonnemang/mobila bredband och extrasim: skicka ett mail med dina uppgifter, abonnemangsnummer och önskat datum för avslut, till servicedesk [at] lu [dot] se


 

 

 

Kontakt

LU Servicedesk
Tel. 046-222 90 00
Servicedesk [at] lu [dot] se

Öppettider
måndag-fredag, kl 8-17