Abonnemang

Mobilabonnemang & Mobilt bredband - beställningar

Beställningar som avser mobilabonnemang och mobilt bredband

 

Maila din beställning till Servicedesk [at] lu [dot] se
Följande uppgifter ska finnas med i beställningen:
Namn på användare av abonnemanget, kostnadsställe, kontering, institution/avdelning, postadress eller hämtställe dit SIM-kort ska skickas och önskad surfmängd (3, 10, 20, 50 eller 100 GB). Önskas eSIM kan du ange det i din beställning. Kontrollera att din enhet har stöd för eSIM.

LU rekommenderar abonnemangsformen mobil anknytning, ange vilken anknytning som finns eller om det behövs installation av ny anknytning .


För nybeställning eller förändring av tilläggstjänster, ändring av referenser, sim-kortsbyte mm för mobilabonnemang och mobila bredband skicka ett mail med dina uppgifter, abonnemangsnummer och önskad förändring till Servicedesk [at] lu [dot] se


För beställning av mobilt bredband skicka ett mail till Servicedesk [at] lu [dot] se  med önskad surfmängd på bredband (10, 50 eller 100 GB) namn på användare, kostnadsställe, kontering, institution/avdelning och adress eller hämtställe dit SIM-kort ska skickas. Önskas eSIM kan du ange det i din beställning. Kontrollera att din enhet har stöd för eSIM.


För beställning av extrasim skicka ett mail till servicedesk [at] lu [dot] se med det mobilnummer som extrasim ska kopplas till och institution/avdelning med adress eller hämtställe dit SIM-kort ska skickas. Önskas eSIM kan du ange det i din beställning. Kontrollera att din enhet har stöd för eSIM.


För annullering av mobilabonnemang/mobila bredband och extrasim: skicka ett mail med dina uppgifter, abonnemangsnummer och önskat datum för avslut, till servicedesk [at] lu [dot] se


 

 

 

Kontakt

LU Servicedesk
Tel. 046-222 90 00
Servicedesk [at] lu [dot] se

Öppettider
måndag-fredag, kl 8-17