Javascript är avstängt eller blockerat i din webbläsare. Detta kan leda till att vissa delar av vår webbplats inte fungerar som de ska. Sätt på javascript för optimal funktionalitet och utseende.

Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Abonnemang

Beställa mobilabonnemang & mobilt bredband

 

För beställning kontakta Servicedesk [at] lu [dot] se med följande uppgifter:
Namn på användare av abonnemanget, kostnadsställe, kontering, institution/avdelning, postadress eller hämtställe dit SIM-kort ska skickas och önskad surfmängd (3, 10, 20, 50 eller 100 GB). Önskas eSIM kan du ange det i din beställning. Kontrollera att din enhet har stöd för eSIM.

LU rekommenderar abonnemangsformen mobil anknytning, ange vilken anknytning som finns eller om det behövs installation av ny anknytning .


För nybeställning eller förändring av tilläggstjänster, ändring av referenser, SIM-kortsbyte mm för mobilabonnemang och mobila bredband kontakta Servicedesk [at] lu [dot] se med dina uppgifter, abonnemangsnummer och önskad förändring.


För beställning av mobilt bredband kontakta Servicedesk [at] lu [dot] se och ange önskad surfmängd på bredband (10, 50 eller 100 GB) namn på användare, kostnadsställe, kontering, institution/avdelning och adress eller hämtställe dit SIM-kort ska skickas. Önskas eSIM kan du ange det i din beställning. Kontrollera att din enhet har stöd för eSIM.


För beställning av extrasim kontakta Servicedesk [at] lu [dot] se och ange det mobilnummer som extrasim ska kopplas till samt institution/avdelning med adress eller hämtställe dit SIM-kort ska skickas. Önskas eSIM kan du ange det i din beställning. Kontrollera att din enhet har stöd för eSIM.


För annullering av mobilabonnemang/mobila bredband och extrasim: kontakta Servicedesk [at] lu [dot] se och ange dina uppgifter, abonnemangsnummer och önskat datum för avslut.


 

 

 

Kontakt

LU Servicedesk
Tel. 046-222 90 00
Servicedesk [at] lu [dot] se

Öppettider
måndag-fredag, kl 8-17