Abonnemang
Beställa mobilabonnemang & mobilt bredband
För beställning kontakta Servicedesk [at] lu [dot] se med följande uppgifter:
Namn på användare av abonnemanget, kostnadsställe, kontering, institution/avdelning, postadress eller hämtställe dit SIM-kort ska skickas och önskad surfmängd (3, 10, 20, 50 eller 100 GB). Önskas eSIM kan du ange det i din beställning. Kontrollera att din enhet har stöd för eSIM.
LU rekommenderar abonnemangsformen mobil anknytning, ange vilken anknytning som finns eller om det behövs installation av ny anknytning .
För nybeställning eller förändring av tilläggstjänster, ändring av referenser, SIM-kortsbyte mm för mobilabonnemang och mobila bredband kontakta Servicedesk [at] lu [dot] se med dina uppgifter, abonnemangsnummer och önskad förändring.
För beställning av mobilt bredband kontakta Servicedesk [at] lu [dot] se och ange önskad surfmängd på bredband (10, 50 eller 100 GB) namn på användare, kostnadsställe, kontering, institution/avdelning och adress eller hämtställe dit SIM-kort ska skickas. Önskas eSIM kan du ange det i din beställning. Kontrollera att din enhet har stöd för eSIM.
För beställning av extrasim kontakta Servicedesk [at] lu [dot] se och ange det mobilnummer som extrasim ska kopplas till samt institution/avdelning med adress eller hämtställe dit SIM-kort ska skickas. Önskas eSIM kan du ange det i din beställning. Kontrollera att din enhet har stöd för eSIM.
För annullering av mobilabonnemang/mobila bredband och extrasim: kontakta Servicedesk [at] lu [dot] se och ange dina uppgifter, abonnemangsnummer och önskat datum för avslut.
Kontakt
LU Servicedesk
Tel. 046-222 90 00
Servicedesk [at] lu [dot] se
Öppettider
måndag-fredag, kl 8-17