Javascript är avstängt eller blockerat i din webbläsare. Detta kan leda till att vissa delar av vår webbplats inte fungerar som de ska. Sätt på javascript för optimal funktionalitet och utseende.

Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Ärendeportalen

Detta är en extra funktion i vårt ärendehanteringssystem.

För att logga in rekommenderar vi att man använder Internet Explorer eller Firefox.

Inloggning mot domänen görs med uw\Lucat-ID och Lucatlösenord (gäller ej EGA). För att logga in i ServiceNow skriver man in Lucat-ID och Lucatlösenord.

Du kan:

  • Skapa nya ärenden
  • Följa dina aktiva ärenden
  • Lägga kommentarer på aktiva ärenden
  • Bifoga bilagor på aktiva ärenden
  • Se historik på gamla ärenden
  • Återöppna avslutade men ej stängda incidenter
  • Göra beställningar av publicerade tjänster och produkter
  • Komma till sidan med driftinformation och guider

 

Vid frågor ring till LU Servicedesk på ank. 29 000.

Relaterad information

Kontakt

LU Servicedesk
Tel. 046-222 90 00
Servicedesk [at] lu [dot] se

Öppettider
måndag-fredag, kl 8-17
 

Ärendeportalen

Klicka här för att logga in