Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Portering/nummerflytt av mobilabonnemang

Nummerflytta mobilabonnemang till LU:s avtal med Tele2

Abonnemanget får inte ha någon bindningstid eller vara ett oregistrerat kontantkort. Maila din beställning till Servicedesk [at] lu [dot] se, ditt mail ska innehålla mobilnummer som ska flyttas, personnummer eller organisationsnummer för nuvarande ägare, kostnadsställe och kontering, en adress att skicka SIM-kort till eller ange om eSIM önskas.

Nummerflytta mobilabonnemang från LU:s avtal med Tele2 till privatperson eller företag

Maila din beställning till Servicedesk [at] lu [dot] se, ditt mail ska innehålla mobilnummer som ska flyttas och personnummer eller organisationsnummer till ny ägare. När LU godkänt nummerflytten kontakta önskad operatör och beställa nytt mobilabonnemang med dina personuppgifter/företagsuppgifter. Abonnemanget är aktivt i LU:s avtal med Tele2 tills det är flyttat till nytt operatörsavtal med ny ägare.

 


 

 

 

Kontakt

LU Servicedesk
Tel. 046-222 90 00
Servicedesk [at] lu [dot] se

Öppettider
måndag-fredag, kl 8-17